goneis

teachers

Teenagers

Tcomum


Γονείς παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας


     Βιωματικές ομάδες γονέων παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας

prescool     Όπως εκτενέστερα αναφέρεται στη φιλοσοφία μας, η πρόληψη της ψυχικής υγείας είναι πιο αποτελεσματική όταν ξεκινάει από τα πρώτα χρόνια ζωής, όταν μέσα από τις πρωταρχικές σχέσεις αλληλεπίδρασης στην οικογένεια δομείται η προσωπικότητα του παιδιού και ενδεχομένως η πρωτογενής εξαρτημένη προσωπικότητα.

     Συνοπτικά, τα θέματα που έρχονται συστηματικά από τους γονείς είναι οι δυσκολίες οριοθέτησης, τα προβλήματα αποχωρισμού και επιθετικότητας, έλλειψης αυτό-εκτίμησης, πένθος, δυσκολίες προσαρμογής στους κανόνες για τον ύπνο, το διάβασμα κ.α.

     Συνιστά ένα κομβικό σημείο η (προ-)νηπιακή ηλικία τόσο για το παιδί όσο και για τους γονείς. Αρχίζουν οι συστηματικές ‘απουσίες’ του παιδιού από το σπίτι και η εισαγωγή στο νέο χώρο του Παιδικού Σταθμού ή του Νηπιαγωγείου. Ταυτόχρονα σε ότι αφορά του γονείς, αυτοί πρέπει να διαχειριστούν αφ’ ενός τον ίδιο αποχωρισμό αφ’ ετέρου την δυνατότητα που τους δίνεται πιθανά να βρουν περισσότερο χρόνο για του ίδιους και ίσως να αναθερμάνουν τη μεταξύ τους σχέση.

     Ένα άλλο βασικό θέμα που απασχολεί τους γονείς είναι η ένταξή του παιδιού στο σχολείο, ένα θεσμό που απαιτεί απ’ όλα τα παιδιά να προσαρμοστούν στα δικά του μέτρα. Εξίσου σημαντική είναι η ένταξη στην ομάδα των συνομηλίκων.

     Τελικά στις ομάδες αυτές ανακύπτουν και θέματα συζυγικών σχέσεων στο βαθμό μάλιστα που αυτές καθορίζουν το συναισθηματικό κλίμα όλης της οικογένειας.

 

 

Γονείς παιδιών εφηβικής ηλικίας

     Βιωματικές ομάδες γονέων εφήβων

academics-approach     Οι γονείς παιδιών αυτής της ηλικίας εμφανίζονται ανήσυχοι περισσότερο για θέματα σχέσεων των παιδιών τους, θέματα ουσιών και εξαρτήσεων, σεξουαλικότητας και ακαδημαϊκής και επαγγελματικής εξέλιξης.

     Οι δυσκολίες των παιδιών αυτής της ηλικίας είναι πιο περίπλοκες από εκείνες των προηγούμενων ηλικιών. Συχνά εξάλλου τα παιδιά πιο ανθεκτικά σε γονεϊκές επιρροές. Αυτό προφανώς αφήνει και τους γονείς με ένα αίσθημα ότι συμβαίνουν πράγματα εκτός του δικού τους ελέγχου.

     Από την άλλη πλευρά, όπως πάντα βέβαια, η δυσκολία του παιδιού είναι σύμπτωμα της οικογένειάς του. Τώρα όμως και τα συζυγικά δυναμικά ίσως αποδεικνύονται πιο παγιωμένα. Η οικογένεια ζει μια ήδη βιωμένη ιστορία. Αυτή των πρώτων χρόνων της ζωής. Ότι ξεχάστηκε χωρίς να κατανοηθεί απ’ το παρελθόν μας δεν μάς ξεχνά και επανέρχεται σαν πεπρωμένο, αναζητώντας μια λύση από την επόμενη γενιά.

     Βοηθώντας τους γονείς στις σχέσεις με τα παιδιά τους ουσιαστικά τους βοηθούμε να κατανοήσουν τη δική τους ιστορία, τους στηρίζουμε στο ν’ αποκτήσουν πρωταρχικά μια καλύτερη επικοινωνία με τον εαυτό τους και τον σύντροφό τους, το οποίο αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για μια καλή γονεϊκότητα.

     Φαίνεται ότι αυτές οι γενιές ταλαντεύονται αναποτελεσματικά μεταξύ ανεκτικότητας και ελευθεριότητας και υπερβολικής παραδοσιακής ελεγκτικότητας. Αβέβαιοι για το ρόλο τους, συχνά, αποφεύγουν τις αναγκαίες συγκρούσεις, που θα επιτρέψουν στον έφηβο την ομαλή διαφοροποίησή του και εξατομίκευσή του. Άλλοτε πάλι προσφεύγουν στην επιβολή για να περισώσουν ότι νομίζουν ότι μπορούν.

     Ο έφηβος βιώνει συχνά αυτά τα αντιφατικά μηνύματα και τελικά αποστασιοποιείται ακόμη περισσότερο από τους γονείς, ανθρώπους των οποίων τη συμπεριφορά δεν μπορεί να ερμηνεύσει εύκολα, και με τους οποίους δεν μπορεί να νιώσει ασφαλής και κατανοητός.

     Σε πολλές περιπτώσεις δυσλειτουργίας της οικογένειας, η αδιαπραγμάτευτη διαπροσωπική σύγκρουση ωθεί τον έφηβο στην αναζήτηση μια ς ψευδοεξατομίκευσης μέσω της εξάρτησης από διάφορες ψυχοδραστικές ουσίες ή την εξαρτητική απομόνωση στο διαδίκτυο

 

 

ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΣ 

 

xeria

Η ανάγκη για δράση, παρότι είναι κατανοητή και σεβαστή σαν έκφραση τής γονικής αγωνίας, χωρίς την απαραίτητη γνώση είναι τυφλή. Εμείς φροντίζουμε οι δράσεις μας να απορρέουν από μία φιλοσοφία συνολικής πρόληψης των εξαρτητικών συμπεριφορών μέσω της προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας στην οικογένεια, το σχολείο και την κοινωνία, με:

    •  - Ψυχο-παιδαγωγικά σεμινάρια, βιωματικές ομάδες εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων  
    •  - Βιωματικές ομάδες γονέων.  
    •  - Βιωματικές ομάδες και εφαρμογή προγραμμάτων αγωγής υγείας με τους εφήβους μαθητές. 
    •  - Παρεμβάσεις στη κοινότητα με την μορφή ομιλιών και πολιτιστικών εκδηλώσεων. 
    •  - Εθελοντισμός

 

Διαβάστε Περισσότερα          .

 

 

 

people-icon
Λίγα λόγια για το κέντρο
Προσωπικό

folder-docs

Επιστημονικά
Άρθρα

 

 gallery1

Photo
Gallery

   
   

 

fb     twit     gplus

 

utube     linked     pinterest 

 

Social
Media